Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!
Prin natura activitatii multe afaceri trebuie sa emita facturi incepand cu primele zile ale anului.
Daca esti in aceasta situatie, trebuie sa tii cont de urmatoarele.
1. Sa intocmesti o decizie de numerotare a facturilor pentru 2020
Conform pct. 24 din prevederilor O 2634/2015 privind documentele financiar contabile, aplicabil din 2016, entităţile vor asigura un regim intern de numerotare a documentelor financiar-contabile, astfel:
– persoanele care răspund de organizarea şi conducerea contabilităţii vor desemna, prin decizie internă scrisă, o persoană sau mai multe, după caz, care să aibă atribuţii privind alocarea şi gestionarea numerelor aferente;
– fiecare document va avea un număr de ordine sau o serie, după caz, număr sau serie ce trebuie să fie secvenţial(ă), stabilit(ă) de entitate. În alocarea numerelor se va ţine cont de structura organizatorică, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale etc.

2.Cota de TVA generala ramane 19%
Exista discutii de reducere a cotei la 16% dar nu sunt materializate intr-un act legislativ publicat in Monitorul Oficial. In opinia noastra scaderea cotei de TVA in 2020 este putin probabila.
3.Elementele obligatorii ale facturii nu se vor modifica in 2020 fata de 2019, prin urmare poti utiliza acelasi format utilizat si anul trecut.
4.Split TVA se va elimina incepand cu 01.02.2020, astfel ca va trebui sa tii cont de acest lucru daca esti in sistem sau daca ai parteneri in acest sistem. Citeste mai multe aici :
Split TVA se va elimina incepand cu 1 februarie 2020 -OUG 78/2019